2007-06-02 00:00:00
Kamo nakon Ekonomske škole?
http://mrav.ffzg.hr/zanimanja/ je stranica na kojoj možete pronaći sve što vas ZANIMA o ZANIMANJIMA! Tko ih može obavljati, poželjne osobine, uvjeti, potrebno školovanje. Primjer za Voditelja marketinga:
Opis poslova
Osnovni zadatak voditelja marketinga jest da usklađuje i obavlja poslove marketinga i s njima povezane djelatnosti. Glavni cilj svakog poduzeća jest stvaranje dobiti prodajom vlastitih proizvoda ili usluga. U manjim poduzećima poslove prodaje i marketinga uglavnom obavlja jedna osoba (direktor ili “direktor prodaje”). Veća poduzeća, koja nude brojne proizvode i usluge na nacionalnoj ili svjetskoj razini, zapošljavaju voditelja marketinga.
Voditelji marketinga pripremaju i vode cijelu marketinšku djelatnost (pripremaju strategije marketinga, istraživanje tržišta, razvoj proizvoda ili usluge, politiku cijena, prodaju, reklamu, promociju, odnose s javnošću itd). Njihova je zadaća prije svega razvijanje strategije marketinga. Pritom surađuju s rukovoditeljima specijaliziranih službi za razvoj proizvoda i istraživanje tržišta. Predviđaju potražnju proizvoda ili usluga vlastitog poduzeća. Istražuju (identificiraju, opisuju) potencijalne potrošače na polju široke potrošnje ili industrijske potrošnje (druga poduzeća, vlada i sl.). Rezultati njihovih istraživanja jesu opisi potrošača u svjetlu važnih svojstava kao što su: vrsta naselja u kojem potrošači žive, područje, dob, prihodi, životni stil i sl.
Voditelji marketinga vode i politiku cijena proizvoda. Glavni je cilj pritom odrediti najprikladniju cijenu kojom će se, uz maksimalno zadovoljstvo potrošača, ostvariti što veća dobit poduzeća. U suradnji s prodajom, službom za razvoj poizvoda i ostalim rukovoditeljima, oni prate sve tržišne pokazatelje koji upućuju na potrebu za novim proizvodima i uslugama. Voditelji marketinga rade s voditeljima propagande i voditeljima promocije kako bi najbolje promovirali proizvode i usluge svoje kompanije te kako bi privukli potencijalne potrošače. Oni upravljaju i poslovima same prodaje. Pritom definiraju prodajne ciljeve, rhtmoređuju područja prodaje i organiziraju treninge za predstavnike prodaje. Voditelji, također, savjetuju svoje prodavače o načinima kako će unaprijediti prodaju. Organiziraju akcije unapređenja prodaje. One uključuju sniženja cijene proizvoda, dijeljenje uzoraka proizvoda, dijeljenje darova, kupone kojima će se ostvariti pravo na popust ili sl. Organiziraju i različite natječaje i nagradne igre.
Voditelji marketinga održavaju veze s preprodavačima i distributerima. Prate podatke o prodaji koju prikupljaju njihovi zaposleni da bi odredili potencijale prodaje i potrebe za određenim proizvodom. Oni upravljaju propagandom prilagođujući je motivima kupnje, a kako bi povećali prodaju roba i usluga. Važno je stoga da imaju stalni pregled stanja na tržištu i među potrošačima.
U velikim poduzećima s većim brojem proizvoda voditelji marketinga nadgledaju regionalne i lokalne rukovoditelje prodaje i njihove podređene. U manjim poduzećima koja nemaju vlastite reklame i istraživanja voditelji marketinga predstavljaju vezu između poduzeća i promotivne ili reklamne agencije. S njima se sklapaju ugovori za obavljanje poslova s ovog područja. Voditelj marketinga nadgleda osoblje koje je zaduženo za promociju. U okviru propagandnih poslova i zadataka voditelji marketinga koriste se televizijskim i radijskim marketingom, katalozima, novinskim člancima, izlagannjem proizvoda na sajmovima i raznim drugim metodama.
Radni uvjeti
Voditelji marketinga i drugi odgovorni rukovodioci poduzeća gotovo redovito rade cjelodnevno, bez čvrstog ograničenja radnog vremena. Često rade i nakon radnog vremena i preko vikenda. Neizbježan je rad pod velikim pritiskom zbog vrlo promjenjivih sadržaja rada, potrebe da se brzo donose važne odluke; pojavljivanja nepredviđenih problema, neodgodivih rokova. Često se sastaju s drugim rukovoditeljima te s cijelim nizom suradnika i stručnjaka koji sudjeluju u široj djelatnosti marketinga. Obavezni su prisustvovati sastancima na kojima sklapaju eventualne poslove. Često se sastaju s potencijalnim poslovnim partnerima ili predstavnicima medija. Najčešće puno putuju.
Poželjne osobine
Osobe zainteresirane za ovaj tip posla trebale bi biti zrele, kreativne, visoko motivirane, otporne na stres, fleksibilne, ali i odlučne. Od velike je važnosti sposobnost da budu uvjerljive u komunikaciji s drugim stručnjacima na području marketinga te s osobljem i poslovnim partnerima. Voditelji marketinga moraju biti okretni u usmenom i pismenom izražavanju. Korisne su i neke druge osobine, kao što je taktičnost, sposobnost brze i dobre procjene situacije (inteligencija). Od najveće je važnosti sposobnost uspostavljanja i održavanja dobrih međuljudskih odnosa s nadređenima i podređenima, kao i sa strankama.
Osposobljavanje
Većina poduzeća pri zapošljavanju voditelja marketinga zahtijeva fakultetsku naobrazbu, najčešće diplomu Ekonomskog fakulteta marketinškog smjera. No i diplome ostalih ekonomskih smjerova, kao i nekih humanističkih (posebice psihologije i sociologije) prihvatljive su. U poduzećima u kojima su proizvodi tehnički vrlo složeni katkada se traže stručnjaci s dobrim poznavanjem potrebnog područja (npr. kompjutorske tehnologije). Većinom se na položaj voditelja marketinga dolazi unapređenjem.
Bliska zanimanja
Voditelji marketinga rukovode prodajom proizvoda i usluga koje nude njihova poduzeća. Ostalo osoblje uključeno u taj proces jesu istraživači i analitičari tržišta, stručnjaci za odnose s javnošću, propagandisti.
Ovdje su navedena samo neka od zanimanja!
Kliknete li na Upitnik, odgovorom na 33 općenita pitanja, dobit ćete preporuku – koje je zanimanje BAŠ ZA VAS!
Administrativna i rukovodna zanimanja
Menadžeri
Komercijalni rukovodioci
Tehnički rukovodioci
Financijski rukovodioci
Računovodstveni stručnjaci
Voditelji marketinga
Istraživači i analitičari tržišta
Voditelji kadrovskih poslova
Ravnatelji zdravstvenih ustanova
Ravnatelji odgojno-obrazovnih ustanova
Direktori ugostiteljskih objekata
Stručnjaci za organizaciju rada
Uredski službenici
Tajnice
Daktilografi i stenografi
Upravni referenti
Knjigovodstveni službenici
Bankovni službenici
Šalterski službenici
Blagajnici
Poštanski službenici
Šalterski službenici u bankama
Službenici na porti
Recepcionari
Stručnjaci za društveno i ljudsko ponačanje
Ekonomisti
Pravnici
Politolozi
Sociolozi
Psiholozi
Informacijski stručnjaci
Bibliotekari
Arhivisti
Kustosi muzeja
Komunikacijska zanimanja
Novinari
Urednici
Stručnjaci za odnose s javnočću
Propagandisti
Turistički vodiči i pratioci
Radijski i televizijski spikeri i najavljivači
Stručnjaci u obrazovanju
Pedagozi
Odgojitelji predškolske djece
Učitelji u osnovnim školama
Strukovni (stručni) učitelji
Srednjoškolski profesori
Službenici državne uprave
Inspektori
Carinici
Poreznici
Diplomati
Trgovački posrednici i prodavači
Komercijalisti i trgovački predstavnici
Agenti osiguranja
Agenti za prodaju nekretnina
Dileri i brokeri u bankarstvu i financijama
Akviziteri
Organizatori putovanja
Prodavači
Humanistički stručnjaci
Povjesničari
Povjesničari umjetnosti
Arheolozi
Etnolozi
Filolozi (jezikoslovci)
Inženjeri
Inženjeri elektrotehnike
Strojarski inženjeri
Inženjeri brodogradnje
Inženjeri geodezije i geometri
Građevinski inženjeri
Rudarski inženjeri
Inženjeri naftnog rudarstva
Metalurški inženjeri
Inženjeri kemijske tehnologije
Inženjeri tekstilne tehnologije
Inženjeri grafičke tehnologije
Inženjeri drvne tehnologije
Inženjeri prehrambene tehnologije
Inženjeri prometa
Inženjeri zaštite na radu
Inženjeri agronomije
Inženjeri šumarstva
Pomagačka zanimanja
Socijalni radnici
Defektolozi
Savjetovatelji
Svećenici
Pomoračka zanimanja
Brodski časnici
Peljari i lučki kapetani
Mornari
Zaštitna zanimanja
Vatrogasci
Policajci i kriminalisti
Pravosudni policajci
Zaštitari osoba i imovine
Zanimanja u oružanim snagama
|