2016-10-05 14:24:00 INA ZELENI POJAS: PROJEKT "U SRCU SRCE"
INA ZELENI POJAS: PROJEKT "U SRCU SRCE"
Kliknite na opširnije..... Kako bi vidjeli galeriju slika kliknite na NASLOVNICA-----FOTO GALERIJA
Ekonomska škola Pula ima dosta učenika s invaliditetom te oni kao takvi prilikom velikog odmora nemaju mogućnost izlaska iz škole osim u atrij škole, gdje nema nikakvog potrebnog namještaja za ugodno provođenje vremena. Atrij je nenatkriven, popločan pločicama i okružen učionicama i hodnicima. Cvijeće je u vazama. Ekonomska škola Pula osmislila je projekt uređenja atrija i okolice škole radi ljepšeg i ugodnijeg boravka u školi. Na satima Vježbeničkih tvrtki III i IV razreda osmišljen je projekt i predstavljen u obliku prezentacije u Power Pointu (u prilogu) Uređenje atrija kao projekt pomiče zdrav, ekološki prihvatljiv, nenasilan i tolerantan život u postojećem okruženju. Na kraju, projekt je poslan na natječaj INE „Zeleni pojas“ prije 4 mjeseca gdje smo izabrani te je škola od INE „Zeleni pojas“ dobila sredstva za uređenja atrija u iznosu od 28 tisuća kuna. U ponedjeljak 26.09.2016. škola je ugostila volontere INE koji su došli posaditi masline oko škole i održati nam prezentaciju o volontiranju. Na prezentaciji smo čuli o tome kako i na koji način se izabiru projekti. Volonteri su došli oko podne u ponedjeljak gdje smo ih lijepo dočekali te uputili k učionici 3.a razreda, a tamo su nam održali prezentaciju o volonterstvu, sljedeći korak bio je u atriju škole posaditi prvu maslinu koju su volonteri uz pomoću učenika s invaliditetom postavili u vazu. Sljedeće je bilo zasaditi 9 maslina koje su bile namijenjene da budu u okolici škole, svatko od učenika uzeo je po jednu maslinu i pripomogao volonterima da posao bude što bolje odrađen. Daljnji koraci će biti odrađeni kada se uređenje realizira do kraja i kupi sav potreban materijal i namještaj za potpuno uređenje. Atrij je mjesto u školi /U SRCU SRCE/ koje će svim učenicima osigurati mjesto druženja i slobodnih aktivnosti. Osobe s invaliditetom suočene su s prostornim barijerama, te ograničenjima u pristupu nastavi (tehnike učenja, slobodno vrijeme). Zbog stalne potrebe za učenjem i novim saznanjima, zaslužuju maksimalnu podršku. U slobodnim satima, u tom prostoru organizirat će se volontersko instruiranje o važnosti „ZELENOG“ /VOLONTERI INE/, organizacija marendi, igranje stolnog nogometa, stolnog tenisa, šah, te pružanje informacija neophodnih za samostalno učenje i svrsishodno provođenje slobodnog vremena. Sada se te aktivnosti održavaju u knjižnici koja je prostorno ograničena, a često i mjesto velikih gužvi. Upravo, uočavajući da djeca s posebnim potrebama imaju poteškoće u prostornom savladavanju škole, projekt je motiviran uređenjem Zelenog atrija. Obzirom da nastavnici nisu osobe s invaliditetom, ovi učenici imaju priliku sresti pozitivan objekt identifikacije, pa se suočavaju sa opasnošću očuvanja osobnog integriteta i razvoja pozitivne slike o sebi. Nastavnik ima patronizirajući stav prema takvim učenicima, često ga sažaljevajući i propuštajući priliku da ga upozna sa njegovom jedinstvenošću i posebnošću „Ekskluzija“ takve djece opravdava se mišlju da je njihovo uključivanje, zapravo „oštećenje“ za djecu koja nemaju takve „dodatne“ potrebe. Naglašavajući potrebe učenika s invaliditetom, što je glavni cilj ovog projekta, djeca kao krajnji korisnici odgojno-obrazovanih usluga, te članovi njihovih obitelji i uopće lokalna zajednica, shvaćaju inkluziju u prostoru kao interaktivan proces u kojem je učenik, glavni aktuator ostvarenja svoje zbiljnosti. Projekt prepoznaje učeničke želje, prava, vještine slušanja i komunikacije, bilingvalno odgajanje gluhe i nagluhe djece ( odabir: znakovni jezik ili čitanje sa usana), slabovidne djece te ostalih kategorija djece s invaliditetom, te radi na usavršavanju takvih vještina. Projekt je motivirajući, pogotovo jer ideja dolazi iz učeničkih glava. Projekt promiče zdrav, ekološki prihvatljiv, nenasilan i tolerantan život u postojećem okružju. Projekt je vrlo interesantan civilnom sektoru i široj lokalnoj zajednici, jer osvještava pojam „invaliditeta“, zagovara interdisciplinarni pristup i timski rad u ZELENOM, EKO prostoru,a učenik s invaliditetom razvija vještine i navike i kroz druga područja ( izvannastavne aktivnosti), što mu omogućava samostalno djelovanje te viši stupanj integracije i socijalizacije. Projekt razvija partnerstvo Ekonomske škole s obitelji, aktivistima i vodstvom Udruga osoba s invaliditetom, što pomaže u planiranju nastavnih i vannastavnih aktivnosti učenika s invaliditetom učenik iz pasivne pozicije ( „problem“) postaje ( „potencijal“) čime se aktivno priprema za tržište rada. |
Ekonomska škola Pula |