2007-06-02 00:00:00

Kamo nakon Ekonomske škole?

 http://mrav.ffzg.hr/zanimanja/


http://mrav.ffzg.hr/zanimanja/ je stranica na kojoj možete pronaći sve što vas ZANIMA o ZANIMANJIMA! Tko ih može obavljati, poželjne osobine, uvjeti, potrebno školovanje. Primjer za Voditelja marketinga:

Opis poslova

    Osnovni zadatak voditelja marketinga jest da usklađuje i obavlja poslove marketinga i s njima povezane djelatnosti. Glavni cilj svakog poduzeća jest stvaranje dobiti prodajom vlastitih proizvoda ili usluga. U manjim poduzećima poslove prodaje i marketinga uglavnom obavlja jedna osoba (direktor ili “direktor prodaje”). Veća poduzeća, koja nude brojne proizvode i usluge na nacionalnoj ili svjetskoj razini, zapošljavaju voditelja marketinga.
    Voditelji marketinga pripremaju i vode cijelu marketinšku djelatnost (pripremaju strategije marketinga, istraživanje tržišta, razvoj proizvoda ili usluge, politiku cijena, prodaju, reklamu, promociju, odnose s javnošću itd). Njihova je zadaća prije svega razvijanje strategije marketinga. Pritom surađuju s rukovoditeljima specijaliziranih službi za razvoj proizvoda i istraživanje tržišta. Predviđaju potražnju proizvoda ili usluga vlastitog poduzeća. Istražuju (identificiraju, opisuju) potencijalne potrošače na polju široke potrošnje ili industrijske potrošnje (druga poduzeća, vlada i sl.). Rezultati njihovih istraživanja jesu opisi potrošača u svjetlu važnih svojstava kao što su: vrsta naselja u kojem potrošači žive, područje, dob, prihodi, životni stil i sl.
    Voditelji marketinga vode i politiku cijena proizvoda. Glavni je cilj pritom odrediti najprikladniju cijenu kojom će se, uz maksimalno zadovoljstvo potrošača, ostvariti što veća dobit poduzeća. U suradnji s prodajom, službom za razvoj poizvoda i ostalim rukovoditeljima, oni prate sve tržišne pokazatelje koji upućuju na potrebu za novim proizvodima i uslugama. Voditelji marketinga rade s voditeljima propagande i voditeljima promocije kako bi najbolje promovirali proizvode i usluge svoje kompanije te kako bi privukli potencijalne potrošače. Oni upravljaju i poslovima same prodaje. Pritom definiraju prodajne ciljeve, rhtmoređuju područja prodaje i organiziraju treninge za predstavnike prodaje. Voditelji, također, savjetuju svoje prodavače o načinima kako će unaprijediti prodaju. Organiziraju akcije unapređenja prodaje. One uključuju sniženja cijene proizvoda, dijeljenje uzoraka proizvoda, dijeljenje darova, kupone kojima će se ostvariti pravo na popust ili sl. Organiziraju i različite natječaje i nagradne igre.
    Voditelji marketinga održavaju veze s preprodavačima i distributerima. Prate podatke o prodaji koju prikupljaju njihovi zaposleni da bi odredili potencijale prodaje i potrebe za određenim proizvodom. Oni upravljaju propagandom prilagođujući je motivima kupnje, a kako bi povećali prodaju roba i usluga. Važno je stoga da imaju stalni pregled stanja na tržištu i među potrošačima.
    U velikim poduzećima s većim brojem proizvoda voditelji marketinga nadgledaju regionalne i lokalne rukovoditelje prodaje i njihove podređene. U manjim poduzećima koja nemaju vlastite reklame i istraživanja voditelji marketinga predstavljaju vezu između poduzeća i promotivne ili reklamne agencije. S njima se sklapaju ugovori za obavljanje poslova s ovog područja. Voditelj marketinga nadgleda osoblje koje je zaduženo za promociju. U okviru propagandnih poslova i zadataka voditelji marketinga koriste se televizijskim i radijskim marketingom, katalozima, novinskim člancima, izlagannjem proizvoda na sajmovima i raznim drugim metodama.

Radni uvjeti

    Voditelji marketinga i drugi odgovorni rukovodioci poduzeća gotovo redovito rade cjelodnevno, bez čvrstog ograničenja radnog vremena. Često rade i nakon radnog vremena i preko vikenda. Neizbježan je rad pod velikim pritiskom zbog vrlo promjenjivih sadržaja rada, potrebe da se brzo donose važne odluke; pojavljivanja nepredviđenih problema, neodgodivih rokova. Često se sastaju s drugim rukovoditeljima te s cijelim nizom suradnika i stručnjaka koji sudjeluju u široj djelatnosti marketinga. Obavezni su prisustvovati sastancima na kojima sklapaju eventualne poslove. Često se sastaju s potencijalnim poslovnim partnerima ili predstavnicima medija. Najčešće puno putuju.

Poželjne osobine

    Osobe zainteresirane za ovaj tip posla trebale bi biti zrele, kreativne, visoko motivirane, otporne na stres, fleksibilne, ali i odlučne. Od velike je važnosti sposobnost da budu uvjerljive u komunikaciji s drugim stručnjacima na području marketinga te s osobljem i poslovnim partnerima. Voditelji marketinga moraju biti okretni u usmenom i pismenom izražavanju. Korisne su i neke druge osobine, kao što je taktičnost, sposobnost brze i dobre procjene situacije (inteligencija). Od najveće je važnosti sposobnost uspostavljanja i održavanja dobrih međuljudskih odnosa s nadređenima i podređenima, kao i sa strankama.

Osposobljavanje

    Većina poduzeća pri zapošljavanju voditelja marketinga zahtijeva fakultetsku naobrazbu, najčešće diplomu Ekonomskog fakulteta marketinškog smjera. No i diplome ostalih ekonomskih smjerova, kao i nekih humanističkih (posebice psihologije i sociologije) prihvatljive su. U poduzećima u kojima su proizvodi tehnički vrlo složeni katkada se traže stručnjaci s dobrim poznavanjem potrebnog područja (npr. kompjutorske tehnologije). Većinom se na položaj voditelja marketinga dolazi unapređenjem.

Bliska zanimanja

Voditelji marketinga rukovode prodajom proizvoda i usluga koje nude njihova poduzeća. Ostalo osoblje uključeno u taj proces jesu istraživači i analitičari tržišta, stručnjaci za odnose s javnošću, propagandisti.

 

Ovdje su navedena samo neka od zanimanja!

Kliknete li na Upitnik, odgovorom na 33 općenita pitanja, dobit ćete preporuku – koje je zanimanje BAŠ ZA VAS!

 

Administrativna i rukovodna zanimanja

Menadžeri

Komercijalni rukovodioci

Tehnički rukovodioci

Financijski rukovodioci

Računovodstveni stručnjaci

Voditelji marketinga

Istraživači i analitičari tržišta

Voditelji kadrovskih poslova

Ravnatelji zdravstvenih ustanova

Ravnatelji odgojno-obrazovnih ustanova

Direktori ugostiteljskih objekata

Stručnjaci za organizaciju rada

Uredski službenici

Tajnice

Daktilografi i stenografi

Upravni referenti

Knjigovodstveni službenici

Bankovni službenici

Šalterski službenici

Blagajnici

Poštanski službenici

Šalterski službenici u bankama

Službenici na porti

Recepcionari

Stručnjaci za društveno i ljudsko ponačanje

Ekonomisti

Pravnici

Politolozi

Sociolozi

Psiholozi

Informacijski stručnjaci

Bibliotekari

Arhivisti

Kustosi muzeja

 

Komunikacijska zanimanja

Novinari

Urednici

Stručnjaci za odnose s javnočću

Propagandisti

Turistički vodiči i pratioci

Radijski i televizijski spikeri i najavljivači

Stručnjaci u obrazovanju

Pedagozi

Odgojitelji predškolske djece

Učitelji u osnovnim školama

Strukovni (stručni) učitelji

Srednjoškolski profesori

Službenici državne uprave

Inspektori

Carinici

Poreznici

Diplomati

Trgovački posrednici i prodavači

Komercijalisti i trgovački predstavnici

Agenti osiguranja

Agenti za prodaju nekretnina

Dileri i brokeri u bankarstvu i financijama

Akviziteri

Organizatori putovanja

Prodavači

Humanistički stručnjaci

Povjesničari

Povjesničari umjetnosti

Arheolozi

Etnolozi

Filolozi (jezikoslovci)

Inženjeri

Inženjeri elektrotehnike

Strojarski inženjeri

Inženjeri brodogradnje

Inženjeri geodezije i geometri

Građevinski inženjeri

Rudarski inženjeri

Inženjeri naftnog rudarstva

Metalurški inženjeri

Inženjeri kemijske tehnologije

Inženjeri tekstilne tehnologije

Inženjeri grafičke tehnologije

Inženjeri drvne tehnologije

Inženjeri prehrambene tehnologije

Inženjeri prometa

Inženjeri zaštite na radu

Inženjeri agronomije

Inženjeri šumarstva

Pomagačka zanimanja

Socijalni radnici

Defektolozi

Savjetovatelji

Svećenici

Pomoračka zanimanja

Brodski časnici

Peljari i lučki kapetani

Mornari

Zaštitna zanimanja

Vatrogasci

Policajci i kriminalisti

Pravosudni policajci

Zaštitari osoba i imovine

Zanimanja u oružanim snagama

 

 

 


Ekonomska škola Pula