preskoči na sadržaj
Vijesti

Prvi April

 

LEGENDA O PRVOM APRILU

Jedino pravilo kojeg se na  današnj dan morate pridržavati – zadržite osmijeh na licu. O samom nastanku 1. travnja – svjetskog dana šale, postoji više teorija od kojih ni jedna vjerodostojno ne objašnjava šaljivo porijeklo ovog dana.

Međutim, činjenica je da su mnogi narodi i kulture početkom travnja slavili dan ili dane neozbiljnosti, što je možda bilo povezano i s odlaskom zime i dolaskom proljeća, a time i veselijeg raspoloženja.

Po jednoj teoriji, Rimljani i Hindusi su slavili proljetni ekvinocij sa početkom 25. ožujka i završetkom na Novu godinu – 1. travnja. Kada je papa Gregor XIII 1582. godine Julijanski kalendar zamijenio novim, Gregorijanskim kalendarom, po kojem se Nova godina slavila 1. siječnja, mnogi novi datum nisu htjeli prihvatititi ili za njega nisu znali, pa su slavili po starom. Drugi su ih zbog toga ismijavali i izmišljali razne šale i pošalice na njihov račun.

Kasnije se taj običaj proširio Europom. Kako su Englezi Gregorijanski kalendar uveli tek 1752. godine, a već su tada bile poznate prvotravanjske šale, dovedena je pod znak pitanja vjerodostojnost ove teorije.

Po teoriji profesora Josepha Boskina s Boston Universitya, rimski imperator Konstantin dozvolio je svojoj dvorskoj ludi Kugelu da bude “kralj na jedan dan”, jer su ga dvorske lude nasmijale izjavivši da bi bolje vladale imperijem od njega. Kugel je donio proglas u kojem je za taj dan tražio apsurdnosti i tako je nastao taj običaj. Međutim, na kraju se ispostavilo da je sam profesor cijelu priču, koju su objavile i poznate novine, izmislio kao prvotravanjsku šalu.

Po trećoj teoriji nepoznata šesnaestogodišnja djevojka zakazala je na taj dan francuskom kralju Henriku IV, poznatom po tome da je volio mlade djevojke, diskretni “rendezvou” u prostorijama dvorca, na kojem se umjesto nje pojavila njegova žena i tako se našalila s njim. Itd… Uglavnom, bez obzira na porijeklo i vjerodostojnost ponuđenih objašnjenja, istina je da smijeh zdravlje čuva – kada se smijemo postajemo opušteniji, zdraviji i ljepši. A 1. travanj svjetski je dan šale – dan kada se služimo bezopasnim šalama i smicalicama i slatko smijemo na svoj i tuđi račun. 

 

ZANIMLJIVE PRVOAPRILSKE TRADICIJE U SVIJETU

Jedna od najpoznatijih šala, rasprostranjenih u Francuskoj i na francuskim govornim područjima Švicarske i Kanade jeste "Aprilska riba".

 Ideja je sljedeća: ljudi jedni drugima lijepe na leđa papirnate ribe. Naravno, tako da žrtva to ne primijeti. Ovaj običaj postoji iu nekim dijelovima Italije, kao iu belgijskoj pokrajini Antwerpen.

 Odmah u susjedstvu, u flamanskom dijelu Belgije, tradicija je da djeca na današnji dan zaključavaju svoje roditelje ili nastavnike i puštaju ih samo u zamjenu za slatkiše. Dok je u Koreji na vlasti bila dinastija Joseon kraljevskoj obitelji bilo je dozvoljeno da lažu i varaju jedni druge, bez obzira na hijerarhiju, prvog snježnog dana u godini. Oni bi snijegom punili zdjele, a potom ga prosipali na žrtvu, pod lažnim izgovorima.

 Žrtva je, kao gubitnik u igri, morala ispuniti želju onoga tko je snijeg "poslao". 

Međutim, smatra se da ovdje "podvale" nisu namjerno planirane, već su bile bezopasne i često su bile vid dobročinstva prema dvorjanima. 

U Poljskoj je Prvi april također rezerviran za viceve, šale i prijevare, na koje su osim stanovništva spremni i mediji, koji ponekad i surađuju, kako bi informacije bile što "kredibilnijim". 

Tradicionalna šala u Švedskoj, na "Dan glupaka", je zamoliti nekoga isporučiti zapečaćenu poruku, tražeći pomoć neke vrste. 

Međutim, u omotnici se nalazi poruka: "Ne smij se i ne smješi se, lovi glupaka još jedan kilometar". 

 




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Marta Macan   datum: 22. 3. 2019.

Česta pitanja potrošača (ČEP)

http://potrosac.mingo.hr/hr/potrosac/clanak.php?id=12488 

Npr. 

Kupili ste proizvod, ali vam se ne sviđa. Možete li proizvod bez određenog razloga vratiti trgovcu ili od njega tražiti da ga zamijeni za neki drugi?

 Ukoliko kupljeni proizvod nema materijalnih nedostataka, možete se obratiti trgovcu i zamoliti ga da vam proizvod zamijeni za novi ili vrati novac, ali trgovac to nije dužan učiniti. Zamjena proizvoda zbog toga što se  potrošač predomislio je dobra poslovna praksa trgovca, a ne obveza iz zakona.

 

Marina Konović, 4.c

 

10 najvažnijih prava potrošača

  1. pravo na siguran proizvod i proizvod bez nedostatka
  2. pravo na popravak proizvoda za koji je dano jamstvo
  3. pravo na reklamaciju na materijalni nedostatak proizvoda
  4. pravo na popravak, zamjenu, povrat novca ili sniženje cijene za proizvod s nedostatkom
  5. pravo na podnošenje pisanog prigovora trgovcu, koji je dužan odgovoriti
  6. pravo na potpunu informaciju o proizvodu, cijeni proizvoda/usluge i uvjetima prodaje
  7. pravo na povrat sredstava od trgovca kod kupovine internetom, telefonom i ako potrošač raskida tako sklopljen ugovor
  8. pravo predomisliti se, u propisanom roku
  9. pravo na izvansudsko ili alternativno rješavanje potrošačkog spora
  10. pravo na podnošenje prijave tržišnoj inspekciji nakon što je potrošač iscrpio druge mogućnosti (pisani prigovor, odnosno reklamacija)

objavio: Edi Kalister, 4.c


PRAVO POTROŠAČA

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA na linku.:

https://www.zakon.hr/z/193/Zakon-o-za%C5%A1titi-potro%C5%A1a%C4%8Da

 

SAZNAJTE SVE O: 

1. ZAŠTITI POTROŠAČA
- Informacije o svojim potrošačkim pravima i načinu na koji ih ostvariti možete dobiti od udruga i savjetovališta za zaštitu potrošača

2. PRIJE I NAKON KUPNJE
- Saznajte koja prava imate kao potrošač prije i nakon kupnje, te što učiniti ako su vam ta prava povrijeđena

3. JAVNIM USLUGAMA
- P
rovjerite koja prava imate u odnosu na pružatelje javnih usluga - od obračuna utroška do načina osporavanja računa

Patrick Grabrović, 4.c

15. ožujak - Svjetski dan prava potrošača

https://www.zakon.hr/z/193/Zakon-o-za%C5%A1titi-potro%C5%A1a%C4%8Da - link o Zaštiti potrošača

Svi smo se barem jednom susreli sa problemom preko kupnje internet trgovine. 

"7. Kupili ste proizvod putem interneta ili ste naručili telefonom proizvod koji ste vidjeli na TV prodaji ili u katalogu. Proizvod vam je isporučen ali ne izgleda ili nema karakteristike koje su navedene putem bilo kojeg od ovih ili sličnih sredstva daljinske komunikacije?

? Kada kupujete na daljinu (preko Interneta, kataloga, TV prodaje i sl.) imate pravo bez obrazloženja vratiti proizvod u roku od 7 radnih dana od kada vam je proizvod  isporučen.

 ? Trgovcu trebate uputiti pisanu obavijest o raskidu ugovora i vratiti mu proizvod  o svom trošku, a on vam je dužan  vrati novac najkasnije u roku od 30 dana od primitka obavijesti o raskidu. "

Paola Drandić, 4.c

Static HTML
Raspored
Popis učenika u razredu

Učenici:

Matej Abramović
Nada Berljafa
Aleksandra Čizmić
Paola Drandić
Patrick Grabrović
Dorian Janošić
Edi Kalister
Marina Konović
Dajana Kovačević
Martina Lleshaj
Karin Lušetić
Marta Macan
Tara Maloparac
Melisa Oraščanin
Alen Pervan
Manuel Peteh
Paola Pliško
Petra Raguž
Monika Smoljan
Ria-Rona Šilić
Monika Štangl
Matea Vidović

POPIS

PRONAĐI SE!

POPIS UČENIKA 1948.-2020.

Za pretragu kliknite na sličicu iznad 


PROGRAM

PROGRAM ZA IZRADU TJEDNIH I GODIŠNJIH ZADUŽENJA

LINK


Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Korisni linkovi
Korisne poveznice

Stručni časopisi

Dnevni tisak
 • Glas Istre


Vrijeme

UPISI NA VISOKA UČILIŠTA

informacije u vezi s upisima na visoka učilišta

LINK: www.studij.hr

 

 


Državna matura


Anketa (mala)
Posjetitelji weba, vi ste...








Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 4. 2010.

Ukupno: 1195214
Danas: 203

Upitnik

Koliko znaš o zdravoj prehrani provjeri OVDJE wink


Tražilica






preskoči na navigaciju