Poštovani,
od 7. siječnja 2025. g. zaključavat će se ulazna vrata u školu. Vrata će biti otvorena ujutro, od 7:30 do 8 sati te od 14 do 14:15. U tom vremenu ulaz/izlaz učenika i djelatnika nadgledat će pomoćno i tehničko osoblje. Pomoćni ulaz bit će stalno zatvoren i mogu ga koristiti samo pomoćnici u nastavi.
Tijekom malog odmora učenicima nije dopušteno napuštanje školske ustanove.
Molimo sve druge dionike i stranke da ne dolaze u školu bez prethodne najave.
U prilogu je Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama (MZOM, 2. 1.2025.)
Poštovani,
namjeravamo tiskati drugo dopunjeno izdanje Monografije. Nadopunili smo ga novim tekstovima i intervjuima koji se poglavito odnose na proteklo petogodišnje razdoblje. Ažurirali smo i ispravili popise učenika i djelatnika.
Ponuda tvrtke PRINTIM iz Pule, za tiskanje, je oko 50 € (Monografija ima 467 stranica, tisak bi bio u boji, meki uvez).
Ovim putem, pozivamo zainteresirane, da uplatom većom od 100 €, postanu sponzori tiskanja Monografije. U sklopu Monografije objavit ćemo i popis sponzora, te naknadno uručiti zahvalnicu i svakom sponzoru dati jedan primjerak Monografije.
Drugi način da pomognete u tiskanju Monografije je da uplatite 50 €. U tom slučaju nećete biti na popisu sponzora, ali ćete dobiti primjerak Monografije.
Molimo zainteresirane da navedene iznose uplate do 20. prosinca 2024. Monografiju ćemo tiskati u siječnju 2025. godine.
Digitalni primjerak Monografije dostupan je na poveznici (internetska stranica Ekonomske škole Pula).
Podaci za uplatu:
Žiro-račun: HR7624070001118014671
Poziv na broj: HR00 6631
Uredništvo
Čestitamo!
Učenici Ekonomske škole Pula na europskom natjecanju iz statistike
Već četvrtu godinu za redom, od prve Statističke olimpijade provedene 2017. godine, učenici Ekonomske škole Pula sudjeluju na tom zahtjevnom natjecanju, a ove godine su ostvarili i zapažene rezultate sudjelujući u europskoj fazi natjecanja.
Učenici 2.b razreda Leonarda LLeshaj, Kristijan Polančec i Toni Grbin, koji čine Tim.2b te Nikolina Razum i Daniel Bradarić, Tim.2a, uz mentorstvo profesorice Tatjane Vukadinović Kalac, drugu godinu za redom sudjeluju na Statističkom natjecanju koje provodi Državni zavod za statistiku i europski Eurostat.
Natjecanje je namijenjeno svim srednjoškolcima, bez obzira na usmjerenje. Podijeljeni su u dvije starosne kategorije: A kategoriju čine stariji srednjoškolci, dok B kategorija obuhvaća učenike 1. i 2. razreda.
Natjecanje se odvija u on-line okruženju u tri faze: prve dvije su nacionalne, a treća, na kojoj imaju pravo sudjelovanja dvije najbolje ekipe iz nacionalnih faza natjecanja 16 zemalja sudionica, održava se na europskoj razini.
Prva faza natjecanja se sastoji od rješavanja tri testa s različitim tipovima zadataka. Zadatci općeg tipa iz područja vjerojatnosti, statistike i kombinatorike nalaze se u prvom testu. Zatim slijede zadatci iz pretraživanja državnih i europskih statističkih baza podataka u potrazi za točnim podatcima vezanim uz stanovništvo i gospodarstvo europskih zemalja. Na kraju je provjera razumijevanja statističkih podataka na primjeru istraživanja vezanog uz određenu temu. Ako vas zanima kako izgledaju zadatci 1. faze natjecanja, pogledajte primjere na kraju teksta. Najboljih deset do petnaest timova iz svake kategorije se kvalificira za drugu fazu natjecanja u kojoj im je zadatak statističkim metodama obraditi podatke dobivene statističkim istraživanjem i prezentirati ih uz pomoć jednog prezentacijskog alata, najčešće PowerPoint-a. Ove godine je istraživanje bilo na temu navika putovanja Hrvata.
Oba tima Ekonomske škole su ovogodišnju nacionalnu fazu završila uspješno: učenici iz Tim.2A su osvojili 3. mjesto, a Tim.2b 2.mjesto. Stoga su Leonarda, Kristijan i Toni imali čast predstavljati svoju zemlju u europskom krugu natjecanja zajedno s prvoplasiranima iz Gimnazije Josipa Slavenskog iz Čakovca, gdje im je zadatak bio obraditi zadanu temu u obliku 2-minutnog videa. Ovogodišnji zadatak je bio na temu dezinformacija, koje su u današnje vrijeme izrazito veliki problem u svakodnevnom životu.
Jedna od posebnosti Statističkog natjecanja je što učenicima želi približiti svijet u brojevima. Ono nije vezano uz kurikulum samo jednog nastavnog predmeta već nastoji pokazati mladima ljepotu i snagu brojeva u opisivanju svijeta oko nas kombinirajući matematičke metode, snalažljivost u pretraživanju baza podataka, razumijevanje službenih tekstova i kreativnost u izradi prezentacija i videa. Posvećujući se jednoj temi u svakom krugu natjecanja, šire svoja znanja iz raznih područja vezano uz stanovništvo EU kao što su npr. turizam, mladi u EU, korištenje IT u EU i slično. Uz rješavanje zadataka, mladi se susreću i sa mogućnošću raznih interpretacija istih podataka i na taj način uviđaju i opasnosti zlouporabe informacija. Razvijaju kritičko mišljenje i vlastite stavove o temama koje nas okružuju u svakodnevnom životu. Najvažnije je da Statističko natjecanje nije natjecanje na koje dolazite puni znanja koje u kratkom roku trebate pokazati i pobijediti konkurente, već je naprotiv, to natjecanje za vrijeme kojega puno istražujete, učite i odlazite prepuni novih saznanja, pogleda i vještina koje će nam biti dragocjene u životu.
A kome to ne bi dobro došlo!
Primjeri zadataka iz 1. faze natjecanja:
1. Ispit iz općeg znanja
Ivan igra jednu igru na sajmu u kojoj baca tri koluta na štap. Uz pretpostavku da je vjerojatnost uspješnog nabacivanja koluta na štap u jednom bacanju 0,3, koja je od sljedećih tvrdnji najvjerojatnija?
A. Uspješno će nabaciti barem jedan kolut na štap.
B. Uspješno će nabaciti samo jedan kolut na štap.
C. Uspješno će nabaciti dva ili više koluta na štap.
D. Uspješno će nabaciti tri koluta na štap.
2. Ispit iz korištenja izvora službenih statističkih podataka
U kojim zemljama Europske unije je 2019. prevezeno najviše putnika željeznicom?
A. Njemačka i Ujedinjena Kraljevina
B. Italija i Austrija
C. Njemačka i Austrija
D. Italija i Njemačka.
3. Ispit iz razumijevanja statističkog teksta
Što se tiče proizvodnje komunalnog otpada u 2018.:
A. Države članice EU-27 proizvele su 500 tona komunalnog otpada.
B. Podaci za Letoniju dvostruko su veći od podataka za Dansku.
C. U prosjeku je svaka osoba u EU-27 proizvela oko 500 kilograma komunalnog otpada.
U prosjeku je svaka osoba u EU-27 proizvela oko 500 tona komunalnog otpada.
Primjer dijela prezentacije iz 2. faze natjecanja:
Oglase za posao pogledajte na kartici UČENIČKI SERVIS
http://ss-ekonomska-pu.skole.hr/ucenicki_servis
Izvor slike: https://www.srednja.hr/novosti/skolski-kalendar-s-praznicima-za-2024-2025-skolsku-godinu/
Praznici u 2024./2025. raspoređeni na sljedeći način:
Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2024_05_55_968.html
https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/full/2024_07_88_1540.html
Ekonomska škola Pula poštuje privatnost posjetitelja ovog weba, te će sve prikupljene podatke prilikom ispunjavanja obrazaca koristiti isključivo u svrhe autentifikacije korisnika, analize i statistike. Ekonomska škola Pula ni u kojem trenutku neće podatke o korisnicima i posjetiteljima weba ponuditi trećim stranama kao relevantne podatke.
Ekonomska škola Pula ne snosi odgovornost za eventualnu štetu na računalu nastalu preuzimanjem datoteka s ovog weba ili s internetskih stranica do kojih čitatelji dođu putem poveznica s ovog weba.
Sve promjene politike privatnosti bit će pravodobno objavljene na ovoj stranici ili učinjene dostupnima korisnicima na neki drugi prikladan način.
Korisne poveznice |
• Postani student |
• Moja matura |
• NCVVO |
• Portal skole.hr |
• ISTRAPEDIA |
• ONLINE Enciklopedija |
• INTERSTENO |
• Suradnici u učenju |
• Pravobranitelj za dj... |
• Medijska pismenost |
Stručni časopisi |
Dnevni tisak |