preskoči na sadržaj
Vijesti

Čestitamo!

Učenici Ekonomske škole Pula na europskom natjecanju iz statistike

Već četvrtu godinu za redom, od prve Statističke olimpijade provedene 2017. godine, učenici Ekonomske škole Pula sudjeluju na tom zahtjevnom natjecanju, a ove godine su ostvarili i zapažene rezultate sudjelujući u europskoj fazi natjecanja.

Učenici 2.b razreda Leonarda LLeshaj, Kristijan Polančec i Toni Grbin, koji čine Tim.2b te Nikolina Razum i Daniel Bradarić, Tim.2a, uz mentorstvo profesorice Tatjane Vukadinović Kalac, drugu godinu za redom sudjeluju na Statističkom natjecanju koje provodi Državni zavod za statistiku i europski Eurostat.

Natjecanje je namijenjeno svim srednjoškolcima, bez obzira na usmjerenje. Podijeljeni su u dvije starosne kategorije: A kategoriju čine stariji srednjoškolci, dok B kategorija obuhvaća učenike 1. i 2. razreda.

Natjecanje se odvija u on-line okruženju u tri faze: prve dvije su nacionalne, a treća, na kojoj imaju pravo sudjelovanja dvije najbolje ekipe iz nacionalnih faza natjecanja 16 zemalja sudionica, održava se na europskoj razini.

Prva faza natjecanja se sastoji od rješavanja tri testa s različitim tipovima zadataka. Zadatci općeg tipa iz područja vjerojatnosti, statistike i kombinatorike nalaze se u prvom testu. Zatim slijede zadatci iz pretraživanja državnih i europskih statističkih baza podataka u potrazi za točnim podatcima vezanim uz stanovništvo i gospodarstvo europskih zemalja.  Na kraju je provjera razumijevanja statističkih podataka na primjeru istraživanja vezanog uz određenu temu. Ako vas zanima kako izgledaju zadatci 1. faze natjecanja, pogledajte primjere na kraju teksta. Najboljih deset do petnaest timova iz svake kategorije se kvalificira za drugu fazu natjecanja u kojoj im je zadatak statističkim metodama obraditi podatke dobivene statističkim istraživanjem i prezentirati ih uz pomoć jednog prezentacijskog alata, najčešće PowerPoint-a.  Ove godine je istraživanje bilo na temu navika putovanja Hrvata.

Oba tima Ekonomske škole su ovogodišnju nacionalnu fazu završila uspješno: učenici iz Tim.2A su osvojili 3. mjesto, a Tim.2b 2.mjesto. Stoga su Leonarda, Kristijan i Toni imali čast predstavljati svoju zemlju u europskom krugu natjecanja zajedno s prvoplasiranima iz Gimnazije Josipa Slavenskog iz Čakovca, gdje im je zadatak bio obraditi zadanu temu u obliku 2-minutnog videa. Ovogodišnji zadatak je bio na temu dezinformacija, koje su u današnje  vrijeme izrazito veliki problem u svakodnevnom životu.

Jedna od posebnosti Statističkog natjecanja je što učenicima želi približiti svijet u brojevima. Ono nije vezano uz kurikulum samo jednog nastavnog predmeta već nastoji pokazati mladima ljepotu i snagu brojeva u opisivanju svijeta oko nas kombinirajući matematičke metode, snalažljivost u pretraživanju baza podataka, razumijevanje službenih tekstova i kreativnost u izradi prezentacija i videa. Posvećujući se jednoj temi u svakom krugu natjecanja, šire svoja znanja iz raznih područja vezano uz stanovništvo EU kao što su npr. turizam, mladi u EU, korištenje IT u EU i slično. Uz rješavanje zadataka, mladi se susreću i sa mogućnošću raznih interpretacija istih podataka i na taj način uviđaju i opasnosti zlouporabe informacija. Razvijaju kritičko mišljenje i vlastite stavove o temama koje nas okružuju u svakodnevnom životu. Najvažnije je da Statističko natjecanje nije natjecanje na koje dolazite puni znanja koje u kratkom roku trebate pokazati i pobijediti konkurente, već je naprotiv, to natjecanje za vrijeme kojega puno istražujete, učite i odlazite prepuni novih saznanja, pogleda i vještina koje će nam biti dragocjene u životu.

A kome to ne bi dobro došlo!


Primjeri zadataka iz 1. faze natjecanja:

1. Ispit iz općeg znanja

Ivan igra jednu igru na sajmu u kojoj baca tri koluta na štap. Uz pretpostavku da je vjerojatnost uspješnog nabacivanja koluta na štap u jednom bacanju 0,3, koja je od sljedećih tvrdnji najvjerojatnija?

A. Uspješno će nabaciti barem jedan kolut na štap.

B. Uspješno će nabaciti samo jedan kolut na štap.

C. Uspješno će nabaciti dva ili više koluta na štap.

D. Uspješno će nabaciti tri koluta na štap.

 

2. Ispit iz korištenja izvora službenih statističkih podataka

U kojim zemljama Europske unije je 2019. prevezeno najviše putnika željeznicom?

A. Njemačka i Ujedinjena Kraljevina

B. Italija i Austrija

C. Njemačka i Austrija

D. Italija i Njemačka.

 

3. Ispit iz razumijevanja statističkog teksta

Što se tiče proizvodnje komunalnog otpada u 2018.:

A. Države članice EU-27 proizvele su 500 tona komunalnog otpada.

B. Podaci za Letoniju dvostruko su veći od podataka za Dansku.

C. U prosjeku je svaka osoba u EU-27 proizvela oko 500 kilograma komunalnog otpada.

U prosjeku je svaka osoba u EU-27 proizvela oko 500 tona komunalnog otpada.

 

 

Primjer dijela prezentacije iz 2. faze natjecanja:



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Iva Crnobori   datum: 15. 6. 2021.

Kalendar šk.god. 2023./2024.

Odluka o početku i završetku nastavne godine, broju radnih dana i trajanju odmora učenika osnovnih i srednjih škola za školsku godinu 2023./2024.

  • - Jesenski odmor za učenike počinje 30. listopada 2023. godine i traje do 1. studenoga 2023. godine, s tim da nastava počinje 2. studenoga 2023. godine.

    - Prvi dio zimskoga odmora za učenike počinje 27. prosinca 2023. godine i traje do 5. siječnja 2024. godine, s tim da nastava počinje 8. siječnja 2024. godine.

    - Drugi dio zimskoga odmora za učenike počinje 19. veljače 2024. godine i završava 23. veljače 2024. godine, s tim da nastava počinje 26. veljače 2024. godine.

    - Proljetni odmor za učenike počinje 28. ožujka 2024. godine i završava 5. travnja 2024. godine, s tim da nastava počinje 8. travnja 2024. godine.

Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2023_05_50_833.html

Album

Popis postojećih albuma:


Naziv albuma
Kreirao
Datum


Sonja Bulešić Milić
30. 4. 2018. 09:22
Sonja Bulešić Milić
17. 4. 2018. 12:18
Sonja Bulešić Milić
17. 4. 2018. 11:48
Sonja Bulešić Milić
26. 3. 2018. 14:44
Sonja Bulešić Milić
19. 3. 2018. 12:04
Sonja Bulešić Milić
15. 2. 2018. 16:13


Izjava o privatnosti

Ekonomska škola Pula poštuje privatnost posjetitelja ovog weba, te će sve prikupljene podatke prilikom ispunjavanja obrazaca koristiti isključivo u svrhe autentifikacije korisnika, analize i statistike. Ekonomska škola Pula ni u kojem trenutku neće podatke o korisnicima i posjetiteljima weba ponuditi trećim stranama kao relevantne podatke.

Ekonomska škola Pula ne snosi odgovornost za eventualnu štetu na računalu nastalu preuzimanjem datoteka s ovog weba ili s internetskih stranica do kojih čitatelji dođu putem poveznica s ovog weba.

Sve promjene politike privatnosti bit će pravodobno objavljene na ovoj stranici ili učinjene dostupnima korisnicima na neki drugi prikladan način.

Izjava o pristupačnosti
POPIS

PRONAĐI SE!

POPIS UČENIKA 1948.-2020.

Za pretragu kliknite na sličicu iznad 


PROGRAM

PROGRAM ZA IZRADU TJEDNIH I GODIŠNJIH ZADUŽENJA

LINK


Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji


Korisni linkovi
Korisne poveznice

Stručni časopisi

Dnevni tisak
 • Glas Istre


Vrijeme

UPISI NA VISOKA UČILIŠTA

informacije u vezi s upisima na visoka učilišta

LINK: www.studij.hr

 

 


Državna matura


Anketa (mala)
Posjetitelji weba, vi ste...








Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 4. 2010.

Ukupno: 1192747
Danas: 75

Upitnik

Koliko znaš o zdravoj prehrani provjeri OVDJE wink


Tražilica




preskoči na navigaciju